Handlekurv (0)  |  Til kassen
   
  Det er mye å lære - særlig av egne feil.
 
Men det er billigere å lære av andres.
   
Kurs Share on Facebook  Share on Twitter  Share on Google+
"Den vanskelige (nødvendige) samtalen"



Hvordan gjennomføre en vanskelig samtale slik at arbeidsmiljøet utvikles positivt?
Noen lederoppgaver gruer du deg skikkelig til. "Den vanskelige samtalen" hvor du konfronterer en medarbeider med kritikkverdige forhold, er kanskje den mest ubehagelige jobben av alle. Slike samtaler føles ofte som en belastning i hverdagen, og blir lett utsatt med ”gode” begrunnelser som: ”Jeg er redd for å såre”, ”Det nytter ikke likevel”, ”Jeg vet ikke hvordan jeg skal gjennomføre samtalen på en ordentlig måte”. Eller kanskje den mest uheldige av alle: ”Det kan jo være at det går over av seg selv” osv.

Hovedfokus for dagen er:
- Hvordan forberede samtalen, både mentalt og kommunikasjonsmessig
- Hvordan skape et mål med samtalen som begge ønsker å oppnå
- Innblikk i din egen motstand/sabotering, og hvordan overvinne denne
- Hvordan få ditt budskap igjennom uten at du virker som en tyrann
- Trene på den aller kraftigste måten å påvirke den andre på
- Praktisk trening på å gjennomføre de viktigst fasene i slike samtaler
- Hvordan avslutte samtalen slik at sjansen for vekst øker
Vi trekker også opp den klare skillelinjen mellom ”Vanskelige samtaler” og ”Medarbeidersamtalen”.

Dette kurset har som mål å endre tankegangen fra vanskelige samtaler til nødvendige samtaler – til og med at du ser frem til å gjennomføre dem!
Kurset gjennomføres som 1 dag. Vi har også en 3 timers versjon for de som ønsker dette.


Kursleder Annar Aasheim
    Copyright © Kompetanseunion a.s | Telefon: 481 40 236 | Email: post@kompetanseunion.no | Fjordalleen 18, 0250 Oslo